Foruden den bedste webhosting er nedenstående vigtig i forbindelse med SEO arbejdet.

Mest benyttede søgemaskiner i verden
Viser de fem mest brugte søgemaskiner i verden i 2019, fordelt på procent

Start page title med dit søgeord

Title taget på en hjemmeside er et af de vigtigste On-Page SEO faktorer.
Sørg for at søgeordet er så langt til venstre i titlen som muligt, så det får størst mulig indflydelse i søgemaskinerne.

Tilføj modifikator til din page title

Ved at tilføje modifikatore som fx. “2019”, “guide”, “billig” eller “køb nu”, så øger du muligheden for at ranke på long terms versioner af søgeordet

Brug altid søgevenlige URL’er

Undgå at bruge “grimme” url’er som danvester.dk/24-12-18/kategori/artikkel-navn.
Udnyt istedet søgeordet og gør URL’en så kort som muligt. fx. danvester.dk/søgeordet.
Undersøgelser fra bla. SearchMetrics viser at kortere URL’er ranker bedre end lange URL’er.

Brug altid en

på hver side

H1 tagget er din “overskrift tag” for siden. Mange CMS systemer opretter selv en overskrift med et h1 tag. WordPress tilføjer automatisk denne til blogindlæggets overskrift. Vær opmærksom på at dit design ikke overskriver dette.
Tjek sidens kode så du er sikker på at du har en H1 med godt indhold.
H1 skal også altid indeholde sidens søgeord.

Få styr på bounce rate med grafik

Tilføj grafik, video eller billeder. Dette er med til at få siden til at fremstå flot, overskueligt og kan være medvirkende til at dine brugere bliver længere tid på din hjemmeside.

Brug altid underoverskrifter (H2)

Brugen af underoverskrifter er med til at give et godt overblik på siden. Det bliver nemt at finde det der søges efter og du får mulighed for at gøre søgemaskinerne opmærksomme på, hvad der er af indhold på siden. Underoverskrifter skal forsynes med H2-H4 tags.
En underoverskrift skal også indeholde et søgeord, som er aktuel for siden.

Søgeord i tekst på hjemmeside

Dit vigtigste søgeord skal altid indgå i teksten og allerhelst indenfor de første 100 ord. På den måde bliver de en sammenhæng mellem overskrifter og indhold

Responsive design af hjemmeside

Siden 2015 har Google “penalyzed” websider, som ikke er mobilvenlige. Der kommer flere og flere søgninger fra mobil enheder, så sørg for at dit website er mobilvenlig. Det bliver kun mere og mere vigtig i fremtiden.

Udgående links fra din hjemmeside

Det er ok at linke ud til andre websites fra din hjemmeside. Det er blot vigtigt at du linker til noget relevant indhold. Det kunne fx. være en producents hjemmeside, hvor der kan findes uddybende information omkring et specifikt produkt.
Placer udgående links så langt nede på siden som muligt.

Interne links er vigtige

Tilføj som hovedregel 2-3 interne links på din side, når du laver et nyt blog indlæg. Her er det også vigtigt at linke til lignende eller relevant indhold for artiklen. Altså ikke blot en tilfældig side.
Et godt eksempel på en side der benytter sig af meget intern linkning er Wikipedia.net

Boost hastigheden på dit site

Google benytter page speed som et ranking signal. Undersøgelser viser også at langsomme hjemmesider har færre brugere end hurtige. Tænk over det. Hvor længe vil du vente på at en hjemmeside svarer?
Benyt en CDN, komprimer billeder eller skift til et hurtigere host, hvis du allerede har optimeret hastigheden.

Hvilke værktøj benyttes til seo? – Nogle af de mest kendte er:

Screaming Frog

SEMRUSH

AHREFS

ekspert til seo

Fandt du hvad du søgte?

Var det ikke lige denne information du manglede eller har du bare behov for at vide yderligere omkring SEO, så smid mig en mail.

Kontak Dan Vester