Et title tag er et HTML tag som angiver sidens title

Title tagget, som på dansk kaldes sidetitlen, benyttes til at give de enkelte sider på hjemmesiden, en titel. Det er vigtigt, at hver eneste side får en individuel side titel. Google vægter nemlig side-titlen meget højt i deres algoritmer. Sidetitlen giver desuden brugerne af søgemaskinerne bedre mulighed for at vide, hvad din hjemmeside indeholder. Sidetitlen er ofte det første det første indtryk brugeren får, så sørg for den er sigende og relevant. Er titlen ikke relevant, vil brugeren hurtigt forlade din hjemmeside igen og Google vil desuden give siden mindre gode placeringer i søgeresultaterne.
Husk altid at benytte det vigtigste søgeord fra siden, i titlen.

Vær opmærksom på, at title tagget IKKE er det samme som ”Meta title” Meta title, som også kaldes Meta-beskrivelse og er ikke en rankingfaktor hos Google.

Google benytter title-tagget og tillægger dette værdi for siden. Meta title tillægges derimod ingen værdi af Google, men skal alligevel udfyldes for at opnå de bedste konverteringer.

Eksempel på et title tag ser ud som herunder: (længde er ikke optimeret)

<code><title>Søgeord Her | I god title som du ser den på Google</title></code>

Eksempel på Meta title:

<code><meta name="title" content="Beskriv hvad der findes på den enkelte side. Brug call-to-action og maks 155 tegn"></code>

Hvilke værktøj benyttes til seo? – Nogle af de mest kendte er:

Screaming Frog

SEMRUSH

AHREFS

ekspert til seo

Fandt du hvad du søgte?

Var det ikke lige denne information du manglede eller har du bare behov for at vide yderligere omkring SEO, så smid mig en mail.

Kontak Dan Vester