Er Google Analytics det rigtige valg?

Analytics hvordan?

Boosting Businesses

Google Analytics er et af mage analyseværktøjer til hjemmesider, som indsamler og generere data & statistik omkring brugeradfærden på hjemmesiden. Indsigten består i, hvem de besøgende er, hvor de kommer fra og meget mere.

Søgemaskine fordeling (Desktop)

Google står på verdensplan for størstedelen af alle søgninger på internettet. Fordelingen i 2022 på Desktop, viser tydelig denne fordeling

Google 87%
Bing 9%
Yahoo 3%
Yandex, DuckDuckGo, Baudu & Andre 4%
case-study-1
DOWNLOAD alle statistikker (kommer)
case-study-2
DOWNLOAD alle statistikker (kommer)

Søgemaskinefordeling Kina

I Kina er fordelingen af søgemaskinernes andel meget anderledes end vi kender det fra Danmark.

Baidu 76%
Bing 12%
Sogou 5%
Google (3%) og andre 7%

Brug Analytics?

Vi ser nærmere på Analytics i hele verden

Hvad har ovenstående statistikker så med Google Analytics at gøre? De forskellige tal, viser fint, at det ikke altid er Google Analytics, som bør være det foretrukne værktøj. Derimod er det vigtigt at skelne imellem, hvilke markeder man arbejder i og ud fra dette vælge det rigtige analyseværktøj.

Matomo

Analytics

Plausible

Clicky

Gauges

Har du brug for hjælp?

Direkte seo hjælp